6.16.2017

            

               Головне завдання нашого дошкільного відділення – це реалізація наступступності дошкільного відділення та початкової ланки щодо підготовки дітей з інтелектуальними порушеннями до шкільного навчання.


       Ми працюємо за трьома профілями діяльності: загальнорозвиваючий, логопедичний і корекційний. Працюємо над  формуванням та корекцією розвитку особистості дитини з урахуванням  особливостей її фізичного, психічного  розвитку, індивідуальних можливостей і здібностей, готуємо  до школи, проводимо медико - психолого- педагогічне консультування батьків вихованців.


   Вчителі-дефектологи  проводять спеціальну роботу, яка спрямована на максимально можливу корекцію недоліків психофізичного розвитку дітей , на їх всебічний компенсаторний розвиток в цілях соціальної адаптації вихованців, проводять підгрупові та індивідуальні заняття.


        Основні завдання розвитку старших дошкільнят полягають в розширенні знань про навколишній світ, розвиток пізнавальних процесів, мислення, мовлення, гри, трудової діяльності, використовувати математичні знання і вміння у повсякденному житті.


                Вчитель-логопед  планує і здійснює  корекційну роботу з вихованцями, які мають недоліки мовленнєвого розвитку.В період роботи по автоматизації  потрібне багаторазове повторення мовного матеріалу. Незважаючи на велику кількість і різноманітність наочності, у дитини інколи виникає байдужість і швидка втомлюваність. Отже матеріал, який дається дитині під час гри, швидше засвоюється і дає більш високі результати.

         В систему корекційно-виховної роботи необхідно включати вправи та ігри для розвитку дрібної моторики рук, Якщо розвиток рухів пальців рук відповідає вікові дитини, то її мовленнєвий розвиток відбувається в межах норми.



      Для розвитку правильної та чіткої вимови на кожному занятті використовуються артикуляційні та дихальні вправи.


         Розвиток фонематичного слуху у дітей необхідний для майбутнього навчання читання і письма. Нові технології дають більше можливостей під час вибору робочого матеріалу.


                             

               Особливе місце серед таких ігор посідають надзвичайно корисні для розвитку мовлення пальчикові ігри. Вони розвивають слухову зосередженність, підвищують мовленнєву активність, викликають позитивні емоції процес шнурування  можна активно використовувати в навчальній діяльності. Добираючи картинки в певній послідовності, дитина має прошнуровувати, орієнтуючись на певні ознаки: за кольором, за формою, за розміром, за кількістю, за призначенням…
Старшим дітям пропонуються складніші завдання, які спрямовані на розвиток мілких рухів пальців. Разом з тим, це впливає на розвиток зорового сприймання, мислення, формує зосередженність, увагу, уяву.


    Психолог діагностує дітей, проводить корекційно-розвиаючу роботу, надає консультативну допомогу дітям та їх батькам.



          В садочку є все необхідне для розвитку дошкільнят: це і      кабінети для корекційно  роботи,  спортивні і патріотичні  куточки,  музична зала.



                   Особливу увагу приділяємо роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Ці діти не можуть відвідувати групові та підгрупові заняття. На перший погляд ці вправи дуже легкі,(складання пірамідки, вміння спрямовувати струмінь повітря в заданному напрямку, мозайка), ще рік назад виконання цих завдань здавались неможливими. Але завдяки багаторазовому повторенню під час індивідуальних занять - все виходить і це лише перший крок . Для цих дітей наш садок – єдине місце для навчання. І коли, під час виконання "Сороки – ворони", в очах з`являється зацікавленність, то розумієш, що всі спробі не даремні. 



             Пошук ефективних методів розвитку комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку привів нас до нетрадиційних технологій: Су-джок  терапія,  методи кінезіології, гудзикотерапія.



        Використовуємо технології  сендплею та сендарт.  Ігри на піску – одна з форм природної діяльності дитини.  « Пісочна терапія» - одна з тих технік, що дозволяє розкрити індивідуальність кожної дитини.




               Доцільно буде пригадати цікавий досвід лікаря - педагога Марії Монтессорі. Це перебирання дрібних предметів, штрихування, обведення контурних зображень та ін.




         Також педагоги користуються спадщиною Софії Русової  і  Василя Сухомлинського,  технологією фізичного виховання М.Єфименка.





             Велику увагу приділяємо патріотичному вихованню дошкільнят.  Дошкільний вік як період становлення особистості має свої потенційні можливості для формування вищих моральних почуттів, до яких і відноситься почуття патріотизму.



                      
         Організація педпроцесу проходить в цікавій ігровій формі з використанням особливостей психофізичного розвитку дошкільників.. Педагоги завжди разом з дітьми: на прогулянках,заняттях, екскурсіях, на святах і розвагах .
          


         Спілкування з природою починається у дітей з самого ранку і продовжується  в продовж дня. 

                 



          Надаємо допомогу студентам-практикантам вищих навчальних закладів.





          У дошкільному відділенні здійснюється музично-естетична діяльність, яка розглядається як цілісна система. Наявна база театральних костюмів, яка весь час поповнюється завдяки шкільним  швейним майстерням.



          Велику увагу приділяємо роботі з родинами. Педагогічний колектив сприяє підвищенню компетентності батьків щодо питань навчання та виховання дошкільнят через проведення днів відкритих дверей, творчих звітів, батьківських зборів. Співпраця з батьками має бути постійною. також  використовуємо інформаційні стенди,  пересувні папки, індивідуальні консультації.



      Наступність ДВ і школи здійснюється за трьома  основними напрямками:
                  -робота з дітьми;
                  - взаємодія педагогів і вихователів;
                  - співпраця з батьками.
     
  Добре відомо, що все, до чого пригорнулося серце в дитинстві, залишається      назавжди. І саме тому, наше дитяче відділення - це те місце, де дітям затишно і весело, де їх люблять і дбайливо доглядають. Тут піклуються про здоров'я дітей і про якісну підготовку до сучасної школи.



-


-ро




     
П
Ст      




Комментариев нет:

Отправить комментарий