Методична робота


Завдання дошкільного відділення
на 2015 – 2016 навчальний рік


* Впроваджувати в навчально – виховну роботу питання життєвої компетентності вихованців та безпеку їх життєдіяльності.

* Забезпечувати відповідність змісту освітньої роботи з дітьми основним вимогам та концептуальним засадам Базового компонента дошкільної освіти, програми розвитку навчання та виховання дітей дошкільного віку із ЗПР «Віконечко» з метою гармонійного та всебічного розвитку дитини дошкільного віку.

* Продовжувати роботу зі створення умов для мовленнєвого розвитку дітей відповідно до сучасних вимог та підходів, інноваційних технологій і методик виховання та навчання для розвитку образного мовлення, самостійної мовної творчості дошкільників та комунікативних здібностей.






Робота методичного об'єднання

Засідання №1


Тема: Ведення ділової документації педагогічних працівників дошкільного відділення. Планування роботи згідно програми «Віконечко». Рекомендації по календарному та щоденному плануванню.

Основні питання до розгляду:

1. Аналіз роботи МО за 2014 – 2015 навчальний рік.
2. Ведення ділової документації педагогічних працівників дошкільного відділення 
    на 2015 -2016 н.р.
3. Ознайомлення педагогів з планом МО на 2015 – 2016 н.р.
4. Огляд нормативних документів, новинок методичної літератури.


Засідання №2


Тема: «Збагачення цілісності й безперервності підвищення професійної майстерності педагогів в провадженні інноваційних технологій, реалізації завдань Державного стандарту – Базового компоненту дошкільної освіти, забезпечення високого рівня всебічного розвитку дитини відповідно до програми «Віконечко»».

1. Життєва компетентність дитини за освітньою лінією БКДО «Дитина в соціумі».
2. Життєва компетентність дитини за освітньою лінією БКДО «Особистість дитини».


Засідання №3


семінар – практикум з теми :
«Удосконалення мовленнєвого розвитку дітей відповідно до сучасних вимог та підходів, інноваційних технологій та інтерактивних методик навчання».

1. Особливості розвитку мовлення дітей дошкільного віку в ігровій діяльності з використанням інноваційних технологій у дітей молодшого дошкільного віку.
2. Значення інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання у розвитку мислення та мовлення у дошкільнят.
3. Творча гра за методикою Нікітіних, як засіб розвитку спілкування у дітей старшого дошкільного віку.


Засідання №4


Тема: « Стимулювання педагогів до здійснення варіантного вибору технологій, методів і засобів навчально – виховної діяльності спрямованих на формування життєвої компетентності та безпеку життєдіяльності у дошкільників».

1. Формування соціально - комунікативної компетенції дошкільників, як важливої передумови для безболісної адаптації у шкільному середовищі
2. Методи і форми життєвих компетенції дітей середнього дошкільного віку.
3. Організація партнерської діяльності дорослого з дітьми щодо формування життєвої компетенції в межах сфер «Природа».
4. Звіт керівника МО за 2015-2016 навчальний рік.





Семінар - практикум

     Формування  навичок  мовленнєвої  компетенції у дошкільному віці набуває неабиякого значення. Адже саме комунікативно – мовленнєвий розвиток зумовлює здатність дошкільників, розв'язуючи певні завдання під час пізнавальної, образотворчої, трудової діяльності планувати свої дії, узгоджувати їх з партнерами та домовлятися з ними про спільні дії для досягнення бажаного результату. Високий рівень мовленнєвих досягнень дає дитині можливість реалізувати як соціальну, так і інтелектуальну активність у колі однолітків. Щоб розвиток мовлення дошкільників був ефективним, педагог має створити умови для формування мовленнєвих навичок вихованців. Однією з таких умов є інтерактивне навчання дошкільників – активне використання в освітньому процесі інтерактивних методів навчання. Саме цій проблемі був присвячений методичний семінар – практикум з теми «Удосконалення мовленнєвого розвитку дітей відповідно  до сучасних вимог та підходів, інноваційних технологій і інтерактивних  методик  навчання». Який відбувся 15 лютого 2016року у дошкільному відділенні «Вишеньки»  при КЗ «Молочанській спеціальній загальноосвітній школі – інтернат» ЗОР.  Учасниками семінару стали вихователі дошкільного відділення та вчителі школи.


                                           

    У практичному блоці семінару вихователем  Пєньковою Л. В. була проведена гра – драматизація, як найдієвіший засіб розвитку мовленнєвої та комунікативної компетентності дітей середнього віку.















                 

      Досвідом роботи з питань інноваційно – інтерактивного навчання поділились вихователі Веремей А.В. (методи інтерактивного навчання): метод «Мікрофон», «Дерево рішень».







        Макарушко С.А.(творча гра, як найдієвіший засіб корекційної роботи у розвитку мовленнєвої діяльності).



      В теоретичному блоці керівник методичного об'єднання Веремей А.В. продемонструвала презентацію за темою: «Удосконалення мовленнєвого розвитку дітей відповідно  до сучасних вимог та підходів, інноваційних технологій і інтерактивних  методик  навчання».

В рефлексійно – практичному блоці була проведена гра «Пісочний телефон». Та підведеня підсумок семінару, в якому відзначено, що мовленнєвий розвиток дошкільника має особливе значення у формуванні особистості, адже мовлення дитини визначає великою мірою її інтелектуальний та  загальнокультурний рівень.

________________________________________________________________________________

План роботи методичного об'єднання  вихователівна 2016 - 2017 навчальний рік

Засідання №1

Тема:  Ведення ділової документації педагогічних працівників дошкільного відділення. Планування роботи згідно програми «Віконечко», програм для дітей особливими потребами. Рекомендації  по календарному та щоденному плануванню.
п/п
Основні питання до розгляду
Форма роботи
Відповідальний
Дата
1.
Аналіз роботи м о за 2015 – 2016 навчальний рік.

Обговорення

Веремей А.В.
Серпень

2.
Ведення ділової документації педагогічних працівників дошкільного відділення на 2016 -2017н.р.

Обговорення,
затвердження
Веремей А.В.
Серпень

3.
Ознайомлення педагогів з планом м о на 2016 – 2017 н.р.

Повідомлення
Веремей А.В.
Серпень

4.
Огляд нормативних документів, новинок методичної літератури

Макарушко С.А.
Серпень


 Засідання №2

Тема: «Використання здоров'язберігаючих технологій шляхом створення безпечного розвивального середовища разом з педагогами, дітьми і батьками в контексті базової програми «Віконечко».
п/п
Основні питання до розгляду
Форма роботи
Відповідальний
Дата
1.
Сучасні підходи до організації фізкультурно – оздоровчої роботи.
Доповідь.
Колесник Т.І.
Листопад
2.
Фізичний розвиток дітей молодшого віку в умовах сучасного дошкільного закладу.
Доповідь.
Полякова В.О.
Листопад
3.
Використання здоров'язберігаючих  технологій в контексті програми «Віконечко».
Доповідь.
Капраль Н.В.
Листопад


Засідання №3

Семінар – практикум з теми:
«Патріотичне виховання засобами інтегрованої освітньої діяльності».
Мета: Поглиблювати роботу з формування патріотичного виховання, моральної поведінки та соціальної компетенції у дошкільників.
Підвищувати  рівень теоретичної підготовки педагогів щодо питань патріотичного виховання дошкільників в умовах сьогодення.
п/п
Основні питання до розгляду
Форма роботи
Відповідальний
Дата
1.
Патріотичне виховання засобами інтегрованої освітньої діяльності.
Презентація.
Макарушко С.А.
Грудень
2.
Практична робота:
1.«На гостини до бабусі».

2. «Ми діти твої, Україно»
Заняття – розвага.


Слайд – шоу.
Клочкова Я.В.
Полякова В.О.

Веремей А.В.
Грудень
3.
Підсумок.
Вправа.




Засідання №4

Тема: «Формування пізнавального розвитку дошкільнят через інтеграцію навчально – виховного процесу в світлі вимог Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Віконечко»».
п/п
Основні питання до розгляду
Форма роботи
Відповідальний
Дата
1.
Сучасні підходи до сенсорно – пізнавального розвитку дітей раннього віку засобами дидактичних ігор.

Доповідь
Веремей А.В.
травень
2.
Сприяння пізнавальної активності дітей молодшого дошкільного віку під час ознайомлення з навколишнім світом.
Доповідь
Макарушко С.А.
травень
3.
Організація ігрової діяльності для розвитку розумових і пізнавальних інтересів молодших дошкільнят.
Доповідь
Хухровська О.В.
травень
4.
Звіт керівника мо за 2016 – 2017 навчальний рік.

Веремей А.В.
травень


__________________________________________________________________________________

Звіт про методичну роботу в ДНВ
за 2016-2017 навчальний рік
 В 2016 – 2017 навчальному році освітня діяльність дошкільного навчального відділення  здійснювалася відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Статуту та Правил внутрішнього трудового розпорядку школи.
Освітня діяльність, планування навчально-виховної роботи з дітьми, ведення ділової документації здійснюється відповідно до чинних програм, вимог Базового компонента дошкільної освіти та інших нормативно-правових документів.
Система методичної роботи в дошкільному навчальному закладі будується таким чином, щоб створити належні умови для підвищення професійної майстерності кожного педагогічного працівника.
Згідно річного плану на 2016-2017 н. р. в дошкільному навчальному закладі методична робота з кадрами спланована по трьох напрямках:
- підвищення педагогічної майстерності,
- удосконалення професійної творчості,
- самоосвіта.  
Були використані колективні та індивідуальні форми організації методичної роботи з педагогічними кадрами.
У 2016-2017 н. р. методична робота в відділенні  була сконцентрована навколо пріоритетних завдань  проблемної теми  школи:
«Вдосконалення технологій педагогічної взаємодії, спрямованими на соціальну адаптованість і життєву компетентність вихованців, в контексті сучасного підходу до освіти».
 На  основі  проблемної  теми  школи  сплановані  такі  завдання  дошкільного  відділення:
1.Організувати роботу педагогічного колективу на забезпечення системного підходу до охорони життя і збереження здоров'я дітей дошкільного віку шляхом створення безпечного розвивального середовища та налагодження системи роботи з безпеки життєдіяльності з педагогами, дітьми і батьками.

2.Активізувати роботу з патріотичного виховання дошкільників, поглибити роботу з формування досвіду моральної поведінки та соціальної компетенції у дітей шляхом застосування ефективних освітніх технологій.
3. Продовжувати роботу зі створення умов для пізнавального розвитку дітей відповідно до сучасних вимог та підходів, інноваційних технологій і методик виховання та навчання для розвитку психофізичних процесів дітей дошкільного віку.
Методичне  об'єднання  працювало  за  вчасно  складеним  планом. На  засіданнях    розглядались  питання  реалізації  методичної  проблеми.  Згідно  плану  роботи  протягом  навчального  року  було  проведено  4  засідання  МО.  Тематика  засідань  була  така: : 
- «Ведення ділової документації педагогічних працівників дошкільного відділення. Планування роботи згідно програми «Віконечко», програм для дітей з особливими потребами. Рекомендації  по календарному та щоденному плануванню».
- «Використання здоров'язберігаючих технологій шляхом створення безпечного розвивального середовища разом з педагогами, дітьми і батьками в контексті базової програми «Віконечко».
- «Патріотичне виховання засобами інтегрованої освітньої діяльності».
- «Формування пізнавального розвитку дошкільнят через інтеграцію навчально – виховного процесу в світлі вимог Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Віконечко»».
Протягом навчального року в теоретичних семінарах розглядалися такі питання:
-         Аналіз роботи МО за 2015 – 2016 навчальний рік.
                             А.В.  Веремей
-         Ведення ділової документації педагогічних працівників дошкільного відділення на 2016 -2017н.р.
                              А.В.         Веремей
-         Ознайомлення педагогів з планом м о на 2016 – 2017 н.р.
                                А.В.Веремей
-         Огляд нормативних документів, новинок методичної літератури.
                                 С.А.Макарушко
-         Сучасні підходи до організації фізкультурно – оздоровчої роботи.
                                Т.І.         Колесник
-         Фізичний розвиток дітей молодшого віку в умовах сучасного дошкільного закладу.
                               В.О.Полякова
-         Використання здоров'язберігаючих  технологій в контексті програми «Віконечко».
                                  Н.В.Капраль

-         Сучасні підходи до сенсорно – пізнавального розвитку дітей раннього віку засобами дидактичних ігор.
                                 А.В.Веремей

-         Сприяння пізнавальної активності дітей молодшого дошкільного віку під час ознайомлення з навколишнім світом.
                               С.А.Макарушко
-         Організація ігрової діяльності для розвитку розумових і пізнавальних інтересів молодших дошкільнят.
                                О.В.Хухровська
Під керівництвом керівника методичного об'єднання  Веремей А.В.  в дошкільному відділенні пройшов  відкритий семінар – практикум з теми:
 «Патріотичне виховання засобами інтегрованої освітньої діяльності».
Мета: Поглиблювати роботу з формування патріотичного виховання, моральної поведінки та соціальної компетенції у дошкільників.
Підвищувати  рівень теоретичної підготовки педагогів щодо питань патріотичного виховання дошкільників в умовах сьогодення.
 На засіданні семінару-практикуму розглядалися питання:
-         Патріотичне виховання засобами інтегрованої освітньої діяльності.
          (презентація) С.А. Макарушко
В практичній частині семінару педагоги Клочкова Я.В. і Полякова В.О. показали  заняття – розвагу «На гостини до бабусі». Вихователь Веремей А.В. показала  слайд – шоу «Ми діти твої, Україно!».
 Проводились практичні вправляння, консультації, доповіді, диспути. Дана форма методичної роботи дала можливість збагатити знання педагогів щодо організації педагогічної роботи по питанню патріотичного виховання дітей дошкільного віку.
 Всі  заняття  в  дошкільному    відділенні були  цікавими,  інтегрованими,  з  використанням   інноваційних   педагогічних  технологій  та  ІКТ.  Під  час занять   змінювались  форми  та  види  роботи  з  дітьми ,  дотримувалась  єдність  освітніх,  розвивальних,  виховних  функцій  навчання. Використовувались  цікаві  ігрові  прийоми,  заохочення  та  стимулювання  дітей,  цікавий  демонстраційних  і  роздатковий  матеріали.  Вихователь старшої групи  Клочкова Я.В. провела відкрите  інтегроване заняття з аплікації та розвитку мовлення на тему: «Зимова казка». Вихователь середньої групи Полякова В.О. провела відкрите заняття з фізкультури  «В гостях у бабусі». Кожен з вихователів дошкільного відділення працює над покращенням навчально-виховного процесу, раціоналізує його; працює над змістом форм, методів і прийомів організації життєдіяльності дітей і реалізується в пошуку шляхів оновлення, осучаснення педагогічної діяльності.
Важливим фактором у підвищенні майстерності педагогів є робота з фаховою періодичною пресою та новою методичною літературою, яку має в достатній кількості наше  дошкільне  відділення. Це дає можливість навчально-виховну роботу організовувати відповідно сучасних вимог.
Головною метою роботи колективу дошкільного  відділення є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати успіху, правильно будувати своє життя.  Значна  увага протягом навчального року приділялася розвитку творчих здібностей дошкільників, пізнавальної активності, допитливості,  використанню  нестандартних  форм  і  методів  роботи.
Педагоги дошкільного відділення створили позитивну психологічну атмосферу у групах, прихильно ставляться до дитини, щоб вона мала відчуття захищеності, знала любов і турботу. Головним є те, що наше дошкільне відділення прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.
Згідно річного плану, в ДНВ працювала творча група вихователів по темі «Пізнавальний калейдоскоп». Метою роботи творчої групи стало створення навчально-методичного забезпечення виховного процесу. На протязі року члени творчої групи на чолі з керівником Смоліною І. С. проводили для педагогів круглі столи, дискусії, консультації,  здійснювали підбірку теоретичних матеріалів та наочних посібників, спрямованих на реалізацію завдань пізнавального розвитку вихованців. Це дало можливість поповнити методичну базу ДНВ необхідним матеріалом для успішної реалізації завдань пізнавального розвитку.
Традиційним стало проведення в садочку методичних годин. Саме вони дають можливість своєчасно вирішувати завдання, що виникають у процесі роботи. Протягом року в тематику методичних годин включались опрацювання нормативно-правових документів, огляд публікацій, науково-методичної літератури.
Індивідуальні форми методичної роботи з педагогічними кадрами включали наставництво, консультування, взаємовідвідування занять, самоосвіту педагогів.
Проміжні результати методичної роботи узагальнювались на педрадах.
Зусиллями педагогів  дошкільного відділення організовані   такі  заходи, як  свято «Першого дзвоника»,  «Новий рік завітав до малят» , «Різдвяні розваги», «Українські  колядки», « Великоднє свято»,«Свято  прощання з дитсадком».
Робота над методичними проблемами активізувала форми методичної підготовки кожного вихователя, підняла на більш високий рівень його теоретичну підготовку, надала чіткості і цілеспрямованості практичним заходам з різними категоріями вихователів. Творчі здобутки кращих педагогів   стали надбанням колективу. Аналіз методичної роботи, проведеної протягом 2016-2017 н.р. показав, що у дошкільному відділенні створені належні умови для розкриття можливостей і здібностей педагогів, для освоєння ними передового педагогічного досвіду, сучасних педагогічних технологій. Минулий рік показав, що завдання, яке МО поставило перед собою, було виконане, але є недоліки, над якими треба працювати.


24.05.2017р.                                                                                                                                   

                                                                                                                                    А.В.Веремей.

Комментариев нет:

Отправить комментарий